Τις ανησυχίες του για το θέμα της διαθεσιμότητας των νέου τύπου καύσιμων, παραμονές της εφαρμογής της απόφασης του ΙΜΟ για μειωμένες εκπομπές αέριων ρύπων εξέφρασε ο γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS) κ. Guy Platten.
Σε μήνυμά του ο γ.γ. του Επιμελητηρίου μεταξύ άλλων σημειώνει ότι η ναυτιλία έχει κάνει σοβαρές προσπάθειες να προετοιμαστεί κατάλληλα. Ωστόσο όπως τόνισε αυτή η αλλαγή στα αποθειωμένα καύσιμα δεν επιχειρήθηκε ποτέ σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι πιθανό να υπάρξουν προβλήματα με τον εφοδιασμό των πλοίων.
Ο κ. Platten επίσης αναφέρθηκε και στο ρόλο της εφοδιαστικής για την προμήθεια και διανομή των νέων καυσίμων σημειώνοντας το ρόλο τους για την ομαλή μετάβαση στα νέα εποχή.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης ήταν από τους πρώτους που εξέφρασε επιφυλάξεις για το θέμα των νέων καυσίμων εστιάζοντας ακριβώς στα ζητήματα ασφάλειας για ναυτικούς και πλοία, για την επάρκεια προμήθειας του νέου τύπου καυσίμων αλλά και για ενδεχόμενα προβλήματα από τα μείγματα των καυσίμων.
Την υστάτη στιγμή μπορεί να αποτραπεί η αναρχία στους ωκεανούς, έχει επισημάνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ζητώντας να καθυστερήσει η εφαρμογή του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που προβλέπει την επιβολή ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα θείου, στα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020.
Μάλιστα ο κ. Βενιάμης, σε συνέντευξη του, στην Lloyd’s List, είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη χρόνος και τρόπος για να δοθούν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα και να εξασφαλισθεί η χρήση ασφαλών καυσίμων για την παγκόσμια ναυτιλία επισημαίνοντας ότι η καθυστέρηση είναι αναγκαία μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων. Είναι αδιανόητο τόνισε ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών να αναμένεται να λειτουργήσουν πλοία, χρησιμοποιώντας μη δοκιμασμένα και ασφαλή καύσιμα.