Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στα ναυπηγεία όπου «συνωστίζεται» μεγάλος αριθμός πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers, γεγονός που μεταφράζεται σε υψηλότερα κόστη και σε επιπρόσθετες απώλειες εσόδων από την «αναγκαστική αργία» των πλοίων που εισέρχονται στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Alphaliner μέσος όρος παραμονής στα ναυπηγεία για να ολοκληρωθούν οι εργασίες στα πλοία το 2019 έφτασε τους δύο μήνες και με απώλειες της τάξης των 30.000 έως 50.000 δολαρίων ημερησίως από την παραμονή σε αυτά πέραν του κόστους των απαιτούμενων εργασιών για την αγορά και τοποθέτηση των scrubbers.
Να σημειωθεί τέλος ότι εταιρίες του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες να τεστάρουν τη χρήση βιοκαυσίμων, ηλεκτρικών συσσωρευτών, κυψελών υδρογόνου ακόμη και της αιολικής ενέργειας με τη χρήση σύγχρονων ιστίων, στο πλαίσιο διερεύνησης του θέματος απομείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.