Περιορισμό του μαζικού τουρισμού και προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου είναι το πλάνο που θέτει εφεξής το υπουργείο Τουρισμού για τις επόμενες σεζόν.
Στόχος είναι η μονοψήφια αύξηση των αφίξεων και η διψήφια αύξηση των εισπράξεων. Παράλληλα ετοιμάζεται στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του Τουρισμού, με ορίζοντα δεκαετίας.
Ήδη η περσινή χρονιά έκλεισε με σημαντική άνοδο των τουριστικών εσόδων, μια τάση που επιχειρηματίες και φορείς του χώρου θα επιδιώξουν να συνεχίσουν. Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, με τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και την μετεξέλιξη του τουριστικού μοντέλου “ήλιου και θάλασσας”. Η διαφήμιση των ορεινών προορισμών, η ενίσχυση του “city-break” και οι εναλλακτικές προτάσεις διακοπών για κάθε μήνα εντάσσονται σε αυτή τη στρατηγική.
Φέτος μάλιστα, όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, η προβολή της χώρας και η διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ θα ξεκινήσουν από αυτό το μήνα, νωρίτερα από άλλες χρονιές. Θα υπάρξει δε ειδική καμπάνια για τα νησιά που σήκωσαν το βάρος του μεταναστευτικού.
Αυτή είναι η περίοδος που ξεκινούν οι προκρατήσεις από τις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, ΗΠΑ), με ευνοϊκότερες τιμές στα πακέτα. Μέχρι το Μάρτιο, ένα 30% των τουριστικών πακέτων έχουν ήδη κλειστεί, ενώ καθοριστική για τις τουριστικές τάσεις είναι η μεγάλη διεθνής τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB που πραγματοποιείται τον ίδιο μήνα.
Τέλος με βάση τα τελευταία στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2019, οι εισπράξεις από τον Τουρισμό εμφάνισαν αύξηση κατά 13,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 17,530 δισ. ευρώ. Για το σύνολο του 2019 εκτιμάται πως τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 18 δισ. ευρώ από 16,1 δισ. ευρώ που ήταν το 2018. Ταυτόχρονα οι αφίξεις υπολογίζεται πως ξεπέρασαν τα 31 εκατομμύρια, χωρίς σε αυτές να υπολογίζονται οι επισκέπτες της κρουαζιέρας. Ήδη στο δεκάμηνο οι αφίξεις έφτασαν τις 29,7 εκατ., έναντι 28,6 εκατ. το 2018.