Αποχαιρετισμός στο “IONIAN SKY”

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Του Αντώνη Λαζαρή

Το “IONIAN SKY” σαλπάρισε για το τελευταίο του ταξίδι.Το αλλοτινό καμάρι του Μάκη Στρίντζη και του Μίμη Αγούδημου έλυσε για τελευταία φορά τους κάβους και έφυγε ρυμουλκούμενο.

Η παραλαβή του πλοίου έγινε για την Strintzis Lines στην μακρινή Ιαπωνία τον Μάρτιο του 1998. Ο πλοίαρχος που το παρέλαβε ήταν ο καπετάν- Διονύσης Βασιλάτος και ύπαρχος ο καπετάν-Ηλίας ο Φραγκισκάτος με ανθυποπλοίαρχους τον καπετάν-Χάρη Λιβανό και τον καπετάν-Διονύση Καρλή.

Το πλοίο ταξίδεψε στη γραμμή από Πάτρα για Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία με το όνομα «IONIAN VICTORY” αναβιώνοντας ένα όνομα που είχε δοθεί ξανά σε πλοίο της Strintzis Lines το 1984. Το παλιό “IONIAN VICTORY” πουλήθηκε μέσα σε δύο χρόνια και μετονομάστηκε σε «PΑLΟΜΑ”. Τελικά θα αποδεικνυόταν ότι το όνομα “IONIAN VICTORY” δεν θα μακροημέρευε για δεύτερη φορά.

Με τους εξαιρετικά προσεγμένους εσωτερικούς του χώρους το ταξίδι με το πλοίο ήταν μια πραγματική κρουαζιέρα.Καμπίνες, σαλόνια, εστιατόρια, self-service που πιο πολλά παρέπεμπαν σε κρουαζιερόπλοιο παρά σε πλοίο της γραμμής.
Ήταν η χρυσή εποχή της Strintzis Lines που όμως δεν θα κρατούσε πολύ.

Δύο χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 2000, ολοκληρώθηκε η πώληση της εταιρείας Strintzis Lines στον Όμιλο Attica του κ. Παναγόπουλου.

Στη νέα εποχή της Αδριατικής το “BLUE SKY”, όπως είχε μετονομαστεί το πλοίο, δεν ήταν πια στην πρώτη γραμμή.
Με τα SUPERFAST στα καλύτερά τους, αλλά και τόσα ακόμα νεότευκτα δίπλα του, το “BLUE SKY” υποβιβάστηκε σε δεύτερο ρόλο.

Το 2004 πουλήθηκε στην Agoudimos Lines και μετονομάστηκε ξανά σε “IONIAN SKY”, όνομα που διατήρησε μέχρι το τέλος.
Το πλοίο ταξίδεψε στις γραμμές από Πάτρα και Ηγουμενίτσα για Μπρίντεζι και Μπάρι.

Δούλεψε πολύ καλά μέχρι που η κίνηση της γραμμής άρχισε σταδιακά να μειώνεται. Το καλοκαίρι του 2011 το πλοίο ταξίδεψε από το Μπάρι της Ιταλίας για το Δυρράχιο της Αλβανίας και στη συνέχεια παροπλίστηκε.
Το 2013 το πλοίο επανήλθε στην ενεργό δράση με τα σινιάλα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου σε δρομολόγια στο Βόρειο και Ανατολικό Αιγαίο.

Το πλοίο εκτελούσε δύο φορές την εβδομάδα το δρομολόγιο από Καβάλα για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο και μία φορά την εβδομάδα το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο.
Στο τέλος του καλοκαιριού το πλοίο διέκοψε τα δρομολόγιά του λόγω μηχανικής βλάβης. Οι μηχανές τους είχαν από την παραλαβή τους μία ευπάθεια. Ήταν το ευαίσθητο σημείο του. Η καριέρα του ολοκληρώθηκε άδοξα το 2013.

Από τότε παρέμεινε παροπλισμένο στη Σαλαμίνα μέχρι σήμερα που σαλπάρισε ρυμουλκούμενο.
Ένα πλοίο που αγαπήθηκε από τα πληρώματα και τους επιβάτες τους , το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα πρόσφερε.