Kitack Lim: Θετικός προς ώρας ο κανονισμός για τα καύσιμα

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ < 1 λεπτό

Από την 1η Ιανουαρίου 2020, το συνολικό ανώτατο όριο για την περιεκτικότητα σε θείο του πετρελαίου πλοίων μειώθηκε στο 0,5% από 3,5% βάσει του κανονισμού «IMO 2020».

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα του ΙΜΟ οι πληροφορίες από διάφορες πηγές δείχνουν μέχρι στιγμής σχετικά ομαλή μετάβαση στο όριο του θείου 0,50%. Οι τιμές για τα συμμορφούμενα καύσιμα – το μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης πλοίων (MGO) αυξήθηκαν γρήγορα αρχικά αλλά τώρα φαίνεται να σταθεροποιούνται.

Από τις 20 Ιανουαρίου, στο Παγκόσμιο Σύστημα Πληροφοριών για την Ολοκληρωμένη Ναυτιλιακή Έρευνα (GISIS) του ΙΜΟ, αναφέρθηκαν 10 περιπτώσεις συμβατικών καυσίμων που δεν ήταν διαθέσιμα.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim προέβη στην παρακάτω δήλωση: “Πιστεύω ότι αποτελεί μαρτυρία της επιμέλειας και της αφοσίωσης του ΙΜΟ, των κρατών μελών του, της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της βιομηχανίας εφοδιασμού με καύσιμα και άλλων συναφών βιομηχανιών ότι μια τέτοια σημαντική αλλαγή κανόνων εφαρμόζεται επιτυχώς χωρίς σημαντική διατάραξη στις θαλάσσιες μεταφορές. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά τις κυβερνήσεις των μελών του ΔΝΟ, τη ναυτιλιακή βιομηχανία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των φορτωτών και της βιομηχανίας εφοδιασμού καυσίμων πετρελαίου, για τις προσπάθειές τους μέχρι σήμερα και να ζητήσουμε περαιτέρω συνεργασία για να διασφαλίσουμε την ορθή εφαρμογή του IMO 2020».