Νέα πτώση για την αγορά των HANDIES στον Ατλαντικό

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε πτωτικά, με μειωμένη δραστηριότητα, η οποία επικεντρωνόταν σε κάποια φορτία Scrap προς την Ανατ. Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έπεσαν στα $ 7-8Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 6-7Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.

Ομοίως κινήθηκε και η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει υποτονική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη διατηρήθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4-5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4-5Κ /ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παραμείνουν υπό πίεση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 11-12Κ /ημέρα.

Τέλος, η αγορά της ECSA αν και το προηγούμενο διάστημα έδειχνε να κρατιέται, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε σημάδια κόπωσης, με τη ζήτηση να μειώνεται και να αυξάνεται η προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 10,5-11,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα.