fbpx
ΕΝ-ΘΕΣΕΙΣ

Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης: Όχι άλλο κάρβουνο…

Ειδικού συνεργάτη

Στον ενημερωτικό ιστότοπο Evros-news.gr αλίευσα άρθρο του πρώην Προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστου Δούκα, ο οποίος εκφράζει την έντονη αντίθεση του σε όσα έχει προαναγγείλει να κάνει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στο θέμα των λιμανιών.

Προσπερνώ το γεγονός πως αν είχαμε ακόμη ΣΥΡΙΖΑ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα είχε ξεπουληθεί νύχτα και ο πρώην Πρόεδρός του,  όχι μόνο θα το μάθαινε τελευταίος ως είθισται άλλωστε με τους πάσης φύσεως άμεσους ενδιαφερόμενους, αλλά θα έπρεπε κατόπιν να εξηγήσει και στους συντοπίτες του τι ακριβώς συνέβη.

Απλά, ο  πρώην Πρόεδρος του λιμανιού  βρίσκεται πλέον στην ευχάριστη θέση να μην είναι υποχρεωμένος να δίνει εξηγήσεις και πολύ περισσότερο δε, να δίνει εξηγήσεις για πράγματα που δεν θα γνώριζε.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ταυτόχρονα ότι όλοι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε χρυσόψαρα και θυμόμαστε μόνο κάτι κλάσματα του δευτερολέπτου.

Παραδείγματος χάριν θυμόμαστε ότι από τις 28 Φεβρουαρίου του 2019 που ψηφίσθηκε ο νόμος 4597 περί υπο-παραχωρήσεων τον οποίον ο κ. Δούκας θεωρεί ως το απαύγασμα της σύγχρονης λιμενικής πολιτικής μέχρι και την ημέρα που προκηρύχθηκαν οι εθνικές εκλογές, δηλαδή τέσσερις μήνες αργότερα, υπήρξε μόνο ένας – ΕΝΑΣ – Έλληνας επιχειρηματίας ο οποίος ενδιαφέρθηκε για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και αυτός όταν κατανόησε πλήρως τι έλεγε ο εν λόγω νόμος έφυγε….τρέχοντας.

Για να μην τον αδικώ όμως τον πρώην Πρόεδρο του λιμανιού, οφείλω να ομολογήσω πως πλην του ενός παραπάνω Έλληνα επιχειρηματία έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδειξε και μια εταιρία από την Ολλανδία η οποία ωστόσο άνηκε σε τουρκικά συμφέροντα και ευτυχώς που το διέγνωσαν εγκαίρως από το ΤΑΙΠΕΔ και έλαβαν τα μέτρα τους.

Μα θα αναρωτηθεί όμως κάποιος : Τι κακό έχει ο Ν.4597 που θέλει τώρα να καταργήσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Καταρχάς η Νέα Δημοκρατία ουδέποτε έκρυψε τα σχέδια της για τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

Στις προγραμματικές κιόλας δηλώσεις του στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε με απόλυτη σαφήνεια το τι θα ακολουθήσει :

  • Μελέτες βιωσιμότητας για το κάθε λιμάνι ξεχωριστά από μηδενική βάση.
  • Επιλογή του μοντέλου ανάπτυξης του κάθε λιμένα ξεχωριστά με βάσει τα αποτελέσματα των μελετών βιωσιμότητας χωρίς προαπαιτούμενα.
  • Κατάργηση του Ν. 4597/2019.
  • Αναδιοργάνωση του διοικητικού μοντέλου διοίκησης των λιμένων.
  • Διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος.
  • Διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
  • Μετατροπή των λιμανιών σε ατμομηχανές ανάπτυξης της περιφέρειας.

Τι άλλο ήθελε ο κ. Δούκας και ο ΣΥΡΙΖΑ ; Να τους το ζωγραφίσει κιόλας ;

Πόσο πιο ξεκάθαρα να τους το πει ;Και γιατί ο Ν. 4597 πρέπει να καταργηθεί ;

Γιατί αυτό που κρύβετε στην πραγματικότητα πίσω από το Ν.4597 είναι ένα και μοναδικό πράγμα. Η δυνατότητα του κομματικού μηχανισμού του ΣΥΡΙΖΑ να διατηρεί στρατιές κομματικών στελεχών στις διοικήσεις των λιμανιών τους οποίους θα πληρώνει κάποιος …. ιδιώτης.

Και είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως είναι δυνατόν να πίστεψαν εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ πως μπορούν να βρουν τέτοιους…..ιδιώτες. Ένας πήγε και έφυγε πιο γρήγορα από τον Μπόλτον…

Διότι τι λέει ο Ν. 4597 ; Λέει τα εξής απίστευτα :

 

  • Εσύ που ενδιαφέρεσαι για το λιμάνι, δεν θα το πάρεις όλο. Θα πάρεις μόνο ένα μικρό κομμάτι του (υπο-παραχώρηση).
  • Επίσης θα πληρώσεις όσα πληρώσεις με το καλημέρα και μετά κάθε έτος θα πληρώνεις τουλάχιστον ένα 5% του τζίρου σου, (και το τώρα το καλύτερο) το οποίο όμως δεν ξέρουμε αν θα είναι μόνο 5%. Ίσως να χρειαστεί να είναι και παραπάνω, ως το ποσοστό εκείνο που θα ανταποκρίνεται στο ποσό που χρειάζεται το λιμάνι για να μην καταγράφει ζημιές.
  • Και φυσικά δεν θα έχεις καμιά σχέση με την διοίκηση του λιμανιού.
  • Αυτή θα την ασκούμε εμείς. Εσύ θα πληρώνεις.

Τώρα νομίζω πως κατανοούμε όλοι μας το γιατί επί 4-5 μήνες μετά την ψήφιση του Ν.4597 δεν υπήρξε ούτε ένας – ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ – να ενδιαφερθεί για κάποιο Ελληνικό λιμάνι, όχι μόνο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που στο κάτω – κάτω της γραφής είναι μακράν το πλέον γεωστρατηγικό λιμάνι της χώρας.

Κανονικά δηλαδή για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα έπρεπε να «σφάζονται παλικάρια». Αντί αυτού όμως επί των ημερών του πρώην Προέδρου του λιμανιού επικρατούσε “άκρα του τάφου σιωπή”.

Τέλος τα περί ευρωπαϊκών οδηγιών που προάγουν το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων κλπ.κλπ.κλπ. καλύτερα ας τα αφήσει κατά μέρος ο πρώην Πρόεδρος του λιμανιού,  διότι αφενός οι εν λόγω οδηγίες δεν μιλούν για υπο-παραχωρήσεις τύπου 4597 “made in Siriza” και αφετέρου δεν τις θυμήθηκε η κυβέρνηση Τσίπρα όταν πουλούσε τα πλειοψηφικά πακέτα των μετοχών των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης…

Αν δεν θυμάται τι ακριβώς έγινε στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη, ας ρωτήσει τον κ. Δρίτσα να τον κατατοπίσει σχετικά…

 

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ