Πειραιάς: Στην 4η θέση των κορυφαίων λιμανιών της ΕΕ

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Στην τέταρτη θέση πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο βρέθηκε στην κατάταξη των Ευρωπαϊκών λιμένων το λιμάνι του Πειραιά το οποίο και δημοσιοποίησε σήμερα τα οικονομικά του αποτελέσματα.

Το λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με το 2018 εμφάνισε αύξηση της τάξης του 5,1% και 315% σε σύγκριση με την περίοδο 2007-2019. Με βάση τα στοιχεία το λιμάνι της Βαλένθια εξακολουθεί να αποτελεί «απειλή» για τον Πειραιά όπως και ο Πειραιάς να αποτελεί «απειλή» για το Αμβούργο το οποίο έχει ως σημαντικό του όπλο την άρτια σιδηροδρομική του κάλυψη.

Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά εκτιμούν ότι το ελληνικό λιμάνι θα απειλήσει ευθέως τόσο το Αμβούργο όσο και την Αμβέρσα με την προϋπόθεση ότι θα αναπτυχθεί η τέταρτη προβλήτα που έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων αναφορικά με το εύρος και τις στοχεύσεις του υφιστάμενου master plan της ΟΛΠ COSCO.

Στο παιχνίδι εμπλέκεται και το θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης καθώς η ολοκλήρωση των υποδομών ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης θα δώσει μεγάλα πλεονεκτήματα στα δύο ελληνικά λιμάνια έναντι του Αμβούργου.

Στη γενικότερη ανάλυση των στοιχείων των δεκαπέντε κομβικής σημασίας λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2018 της τάξης του 2,8% που χαρακτηρίζεται «αναιμική» σε σχέση με το 4,6% του 2018 έναντι του 2017.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το λιμάνι της Αμβέρσας που βρίσκεται στη δεύτερη θέση φαίνεται να «απειλεί» το Ρότερνταμ αν και η απειλή αυτή δεν φαίνεται «σοβαρή» καθώς το ολλανδικό λιμάνι υπερέχει στον τομέα των συνδυασμένων ποτάμιων και σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ωστόσο όπως εύστοχα επισημαίνεται η διαφορά μεταξύ Ρότερνταμ και Αμβέρσας έχει διαμορφωθεί στα 3 εκατομμύρια TEU νούμερο το οποίο μπορεί να υπερκαλυφθεί αν το λιμάνι της Αμβέρσας «ευνοήσει» διαμετακομίσεις in tranzit με καλύψεις από το short sea.

Το τρέχον έτος θα παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω των διαδικασιών του Brexit και της αναδιαμόρφωσης των ροών με το transhipment να βρίσκεται στο επίκεντρο καθώς στο μέτωπο της Μεσογείου εξελίσσεται μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα «μάχη»  μεταξύ των μεγάλων λιμανιών στην οποία μετέχουν ο Πειραιάς το Αλγεσίραθ, η Βαλένθια και η Βαρκελώνη με την τελευταία να προηγείται λόγω της τόνωσης από τον τομέα της κρουαζιέρας