ΟΛΘ: Επτά “μνηστήρες” για το έργο των €130 εκατ. 

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Όλες οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού που αφορά το έργο της επέκτασης της λιμενικής υποδομής του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Στην παρούσα φάση της προεπιλογής που ολοκληρώθηκε σήμερα κατατέθηκε εκδήλωση ενδιαφέροντος από επτά (7) ενδιαφερόμενα σχήματα ως ακολούθως: EIFAGGE TERNA, ARCHIRODON, ΕΝΩΣΗ INTRAKAT – VITTADELLO – SALES, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ROVER MARITIME S.L. – ΧΔΚ Α.Ε.», ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA» και ACCIONA CONSTRUCCION ενώ συμμετέχει επίσης και η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.που διαθέτει ισχυρή παρουσία στον ΟΛΘ, έχοντας αναλάβει την κατασκευή των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κι εσχάτως του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά.

Η επέκταση του έκτου προβλήτα είναι από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα, προσφέροντας σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο στους υποψήφιους. Πάντως, πηγές της κατασκευαστικής αγοράς υποστηρίζουν ότι οι όροι της δημοπράτησης του έργου ενθαρρύνουν εάν δεν καθιστούν μονόδρομο τη συμμαχία με ξένα σχήματα που διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία.

Το έργο, που επιδιώκεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs. Πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές επενδύσεις των νέων ιδιοκτητών του λιμένα, της κοινοπραξίας South Europe Gateway Thessaloniki (Belterra, Diep και Terminal Link), με το λιμάνι σήμερα να αγγίζει το 100% της δυναμικότητάς του, εξυπηρετώντας ετησίως περίπου 550.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, η χερσαία λιμενική ζώνη του ΟΛΘ καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τ.μ. και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, 6 προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Βόρειας Ελλάδας και έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης του και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεών του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.

Στον Λιμένα Θεσσαλονίκης επίσης υφίστανται εγκαταστάσεις τρίτων για την διακίνηση υγρών καυσίμων ενώ βρίσκεται και κοντά στον διεθνή αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου.