Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα και φορτία προς την Ευρώπη και τη Δυτ. Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 8-9Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 5-6Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Ήρεμα συνέχισε η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει στα ίδια επίπεδα, αν και υπήρξαν κάποια φορτία προς την Μεσόγειο. Ωστόσο, το καλό κλίμα της Ευρώπης ελπίζουμε να παρασύρει προς τα πάνω και αυτή την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη ανέβηκαν, οριακά, στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale), μέσα στη Μεσόγειο στα $ 5-6Κ /ημέρα. και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 4-4,5Κ /ημέρα
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ανοδικά, καθώς φάνηκε να υπάρχει μια ισορροπία πλοίων –φορτίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA, εμφάνισε ανοδική πορεία, με τη κινητικότητα να αυξάνεται, καθώς πλοιοκτήτες και Operators έσπευσαν να κλείσουν δουλειές πριν το Βραζιλιάνικο Καρναβάλι. Έτσι και οι ναύλοι έδειξαν ανοδική τάση. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 10-11 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 12-13Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13-14Κ /ημέρα.
Και στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε θετική εικόνα, καθώς υπήρξε κινητικότητα, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν ακόμα αρκετή, ώστε να ανακάμψει σημαντικά η συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα έφτασαν στα $ 5-6Κ /ημέρα.