BIMCO: Τρία σενάρια για τη ναυτιλία λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

“Το ξέσπασμα του νέου κορωναϊού  δείχνει πόσο εξαρτημένη έχει γίνει πλέον η ναυτιλία από την “κινεζική οικονομία”, αναφέρει σε ανάλυση του, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, ο οποίος στέκεται σε τρία σενάρια αναφορικά με το πως θα εξελιχθεί αυτή η νέα κρίση στη ναυτιλία. .

Ο Sand υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος του κορωνοϊού στην Κίνα είναι ήδη σοβαρός και τα αρνητικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά με τον κλάδο που έχει πληγεί περισσότερο απ΄όλους να είναι αυτός των κοντέινερ.

Από τα στοιχεία του Alphaliner φαίνεται ότι 1,7 εκατομμύρια TEU εξαγωγές από την Κίνα είχαν ακυρωθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, ενώ πολλά πλοία φεύγουν πλέον από την Κίνα χωρίς να είναι πλήρως φορτωμένα.

Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν την πτώση αυτή στα μέτρα που έχουν παρθεί στο εσωτερικό της Κίνας, όπου τα δύο τρία του εργατικού δυναμικού έχουν απομακρυνθεί από τις εργασίες τους για προληπτικούς λόγους.

Ολόκληρες επαρχίες της χώρας βρίσκονται πλέον σε καραντίνα με ότι αυτό συνεπάγεται για την παραγωγικότητα, αλλά και για την ροή των φορτίων από την ενδοχώρα προς τα λιμάνια.

Με βάσει αυτά τα δεδομένα ο Sand «βλέπει» τρία σενάρια για την συνέχεια.

Το πρώτο σενάριο, το καλό σενάριο, λέει ότι τα μέτρα ελέγχου της Κίνας κατά του κορωνοϊου δουλεύουν και σταδιακά μέχρι τον Μάρτιο τα πάντα έχουν επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς. Στην περίπτωση αυτή ο αντίκτυπος στους μεταφορείς θα είναι διαχειρίσιμος.

Το δεύτερο σενάριο λέει ότι η εξομάλυνση δεν θα συμβεί μέχρι τον Απρίλιο. Σε αυτό το σενάριο τα πράγματα αρχίζουν να δυσκολεύουν καθώς οι αναταράξεις στην παραγωγή και στην ροή των εμπορευμάτων προς τα λιμάνια θα είναι σημαντική.

Και το τρίτο σενάριο, το κακό σενάριο, λέει ότι ο ιός θα συνεχίσει να εξαπλώνεται με τρόπους που δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν ή να αναλυθούν. Σε αυτή την περίπτωση ουδείς είναι σε θέση να προβλέψει τις επιπτώσεις.

Όσον αφορά το ναυπηγικό τομέα, ο αντίκτυπος στα κινεζικά ναυπηγεία μπορεί να αποδειχθεί ένα από τα λίγα θετικά. Η παράδοση νέας χωρητικότητας ήδη έχει περιοριστεί προσωρινά, εξαιτίας των μέτρων καραντίνας, κάτι που πρακτικά σημαίνει βελτίωση των ναυλαγορών μιας και νέα διαθέσιμη χωρητικότητα δεν θα είναι ενεργή.