Επιδρομή στα σούπερ μάρκετ για απολυμαντικά και είδη πρώτης ανάγκης

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

«Πανικός» επικρατεί στα Σούπερ Μάρκετ από το πρωί του Σαββάτου καθώς εκατοντάδες άνθρωποι στοιβάζονται -παρά τις συμβουλές των ειδικών- στην ουρά. Τα ράφια αδειάζουν με εξωφρενικούς ρυθμούς.

Οι καταναλωτές σπεύδουν στα καταστήματα για να ψωνίσουν και να στοκάρουν προϊόντα, τη στιγμή που ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης έχει δηλώσει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Η αγορά δεν αδειάζει, υπάρχει επάρκεια».

Από τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου ξεκίνησαν οι ουρές στα ταμεία μικρών και μεγάλων σούπερ μάρκετ. Καταναλωτές γεμίζουν τα καρότσια τους κυρίως με χαρτί υγείας, χλωρίνες, καθαριστικά, γάλατα αλλά και φαγητά μακράς διάρκειας, όπως όσπρια, ζυμαρικά και αλεύρι.

Στα ταμεία παρατηρούνται ουρές, ενώ το προσωπικό των επιχειρήσεων προσπαθεί να εξυπηρετήσει όλους τους καταναλωτές οι οποίοι εφοδιάζονται για να μείνουν στο σπίτι τους τις επόμενες ημέρες.

Οι τελευταίες ημέρες

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ναυτεμπορική»,  ξεκινώντας από την κατάσταση που επικρατεί στα σούπερ μάρκετ, το τελευταίο διήμερο (Πέμπτη και Παρασκευή 12-13 Μαρτίου) καταγράφηκε σημαντικά αυξημένη κίνηση στα καταστήματα, που εκτιμάται ότι ανήλθε στο 50% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη των σούπερ μάρκετ, ο ρυθμός την τελευταία εβδομάδα (9-14 Μαρτίου) είναι «κάθε μέρα σαν Σάββατο», με τις εκτιμήσεις των ίδιων είναι πως αυτός ο ρυθμός θα διατηρηθεί για μερικές ημέρες ακόμα.

Η μέση αύξηση στο καλάθι υπολογίζεται ότι κυμαίνεται στο 20%, ωστόσο ανά κατάστημα και ανά περιοχή και ανά μέρα οι συνθήκες αλλάζουν. Οι υπεραγορές  εμφανίζουν, όπως είναι αναμενόμενο, τα ακριβότερα καρότσια, ωστόσο σε ένα μέσο κατάστημα το καλάθι διαμορφώνεται στα 25 ευρώ, όταν υπό κανονικές συνθήκες είναι περίπου 15 ευρώ.

«Η αύξηση που καταγράφεται στους τζίρους αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, τα οποία ωστόσο ως συμμετοχή επί των συνολικών πωλήσεων είναι περιορισμένη. Σε αυτό το πλαίσιο και υπό το πρίσμα ότι άμεσα αναμένεται να υπάρξει καθίζηση στις πωλήσεις των προϊόντων που έχουν στοκάρει οι καταναλωτές το “σκαμπανέβασμα” στα έσοδα είναι βέβαιο» σημειώνουν τα ίδια στελέχη.