Αισιοδοξία στα HANDIES

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε με αρκετή κινητικότητα, με αυξημένη ζήτηση και περιορισμό της προσφερόμενης χωρητικότητας. Έτσι, τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 12,5-13Κ /ημέρα, ενώ έκλεισαν στα $ 8-9Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.

Ανοδικά προχώρησε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς διατηρήθηκε δραστηριότητα με αρκετά φορτία. Ωστόσο, ο αυξημένος αριθμός ανοιχτών πλοίων στην περιοχή, εμπόδισε τις μεγάλες αυξήσεις. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη και μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν, στα $ 6-7Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν πάνω από τα 6Κ /ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, και ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ανοδικά, κρατώντας τις αυξητικές τάσεις στους ναύλους του. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού σκαρφάλωσαν πάνω από τα $ 13Κ /ημέρα και στην Ασία πάνω από τα 16Κ /ημέρα.

Ομοίως και η αγορά της ECSA, η οποία διατήρησε θετικό πρόσημο. Η διαθέσιμη χωρητικότητα διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση προς τη Δυτ. Ακτή της Λατινικής Αμερικής (WCSA) βοήθησε την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια πέρασαν τα $ 11 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), ενώ προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) και την Ασία έκλεισαν στα $ 16-17Κ/ημέρα.

Στον Ειρηνικό η αγορά συνέχισε θετικά, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω Covid-19. Μπορεί από τη Ν.Α. Ασία η ροή των φορτίων να ήταν χαμηλή, αλλά Άπω Ανατολή, Αυστραλία και NOPAC κάλυψαν το κενό. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 5,5-6,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 6-7Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα έφτασαν στα $ 7-8Κ /ημέρα.