Πάνω από το 80% των Ελλήνων συμφωνούν με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, που έλαβε η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την 5η έρευνα COVID CONTROL, την οποία υλοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων-ερευνών Interview, το 62% των πολιτών κρίνει σωστό το #Μένουμε Σπίτι μέχρι τις 27 Απριλίου, ενώ το 24% απαντά πως τα περιοριστικά μέτρα πρέπει να διαρκέσουν και περισσότερο εάν χρειαστεί. Το 11% τα κρίνει υπερβολικά και το 3% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.
Θετικές κρίνονται οι ενέργειες του πρωθυπουργού για την αντιμετώπιση της πανδημίας από το 82%, ενώ αρνητικά/μάλλον αρνητικά από το 14% και δεν γνωρίζει/δεν απαντά το 4%.
Στο πλαίσιο αυτό, ο περιορισμός των μετακινήσεων ήταν για το 55% των ερωτώμενων το πιο δύσκολο από όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα και ακολουθεί με 41% το κλείσιμο της αγοράς, με 24% η παραμονή στο σπίτι και με 11% η αναστολή λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το σύστημα υγείας της χώρας, συγκριτικά με αυτά άλλων ευρωπαϊκών χωρών «κράτησε» καλύτερα αναφέρει το 66% των ερωτηθέντων, «κράτησε» το ίδιο όπως και αυτά άλλων ευρωπαϊκών χωρών λέει το 19%, δεν “κράτησε” επισημαίνει το 8% και δεν γνωρίζει/δεν απαντά το 7%.
Στην ερώτηση: «Η παραμονή στο σπίτι έχει επηρεάσει τα οικονομικά των νοικοκυριών. Για τα δικά σας οικονομικά τι θα λέγατε;», οι απαντήσεις είναι οι ακόλουθες:
– Έχω χρήματα για ακόμα έναν με δυο μήνες παραμονής στο σπίτι απαντά το 32%
– Έχω χρήματα για ακόμα δυο με τρεις εβδομάδες το 44% &
– Έχουν τελειώσει τα χρήματα μου το 24%.
Φυσικό επακόλουθο είναι ότι η παραμονή στο σπίτι έχει επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία του 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ το 30% απαντά πως έχει επηρεαστεί θετικά/μάλλον θετικά. Παράλληλα όμως το 67% δηλώνει ότι η παραμονή στο σπίτι έχει επηρεάσει θετικά/μάλλον θετικά τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια, έναντι του 33% που απαντά αρνητικά/μάλλον αρνητικά.
Η πρώτη ανάγκη μόλις τελειώσει η καραντίνα
«Όταν με το καλό λήξει η εφαρμογή των μέτρων, τι είναι αυτό που θα κάνετε πρώτο από όλα;».
Στην ερώτηση αυτή, το 32% απαντά πως θα βγει έξω για καφέ/φαγητό, το 28% πως θα φροντίσει τον εαυτό του (κομμωτήριο/κουρείο/γυμναστήριο/κέντρο αισθητικής κλπ.), το 22% πως θα πάει ταξίδι/διακοπές και το 3% πως θα μεταβεί σε κατάστημα ένδυσης και υπόδησης.