Η κινητικότητα που δείχνει την τελευταία περίοδο η ναυπηγική βιομηχανία της Άπω Ανατολής προς την κατεύθυνση των συγχωνεύσεων και των συνεργιών δεν περνά απαρατήρητη στην Ευρώπη στην οποία η ναυπηγική βιομηχανία της Γερμανίας δείχνει έτοιμοι να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Γερμανικού τύπου η κυβέρνηση δεν απορρίπτει μια ενδεχόμενη συγχώνευση των γερμανικών ναυπηγείων Thyssen Krupp Marine Systems, German Naval Yards Kiel και Lürssen, καθώς οι σχετικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικήσεων των τριών ναυπηγικών μονάδων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Στην Ασία και συγκεκριμένα στην Ν. Κορέα, στην Κίνα και στην Ιαπωνία, ήδη καταγράφονται προσπάθειες συγχωνεύσεων ναυπηγείων.
Στη Νότιο Κορέα η συγχώνευση των ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Co. (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ήρθε να ταράξει τα νερά της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει λόγο για στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) έχει ήδη δώσει την άδεια για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), μέσο της οποίας θα δημιουργηθεί η China Shipbuilding Group (CSG).
Τέλος, στην Ιαπωνία η Imabari Shipbuilding Co. και η Japan Marine United Corp. (JMU), τα δύο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι προχωρούν στην ίδρυση κοινής εταιρείας σκοπός της οποίας θα είναι ο σχεδιασμός και η πώληση εμπορικών πλοίων.