Συνεχίζει η πίεση στα HANDIES

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, αφού η ζήτηση παρέμεινε περιορισμένη. Έτσι, οι ναύλοι διατήρησαν τις πτωτικές τάσεις τους. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έπεσαν στα $ 4-5Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 5-6Κ /ημέρα, ενώ έκλεισαν στα $ 4-5Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.

Σε χαμηλότερα επίπεδα προχώρησε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς η δραστηριότητα ήταν υποτονική. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο μειώθηκαν στα $ 5,5-6,5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 5,5-6,5Κ /ημέρα (bss Canakkale), και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 5-6Κ /ημέρα (bss Canakkale).

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος προχώρησε πτωτικά, αφού υπάρχει μεγάλη «λίστα αναμονής» σε πλοία. Έτσι, οι ναύλοι συνέχισαν να δέχονται πιέσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 5-6Κ /ημέρα και στην Ασία στα 9-10Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA εμφάνισε κάποια φορτία, αλλά η μεγάλη συγκέντρωση προσφοράς χωρητικότητας του προηγούμενου διαστήματος, δεν άφησε πολλά περιθώρια για χαμόγελα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 5-6 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 8-9Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 10-11Κ/ημέρα.

Στον Ειρηνικό η αγορά εμφάνισε περιορισμένη κινητικότητα, ιδίως στο Βορρά. Έτσι οι ναύλοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Αντιθέτως, ο Νότος ήταν πιο δραστήριος με αρκετά φορτία άνθρακα για τις αρχές Μαΐου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα έφτασαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα.