Σε χαμηλά επίπεδα παρέμειναν τα HANDIES

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε πτωτικά, αν και υπήρξαν πολλά υπερατλαντικά ταξίδια. Παράλληλα, τα φορτία Scrap, προς τη Μεσόγειο ήταν περιορισμένα.

Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια, έμειναν στα $ 4-5Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, ενώ έπεσαν στα $ 3-4Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.

Σε χαμηλότερα επίπεδα προχώρησε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς η δραστηριότητα παρέμεινε ισχνή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale).

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος κατέγραψε νέα πτώση. Ωστόσο, τα θετικά μηνύματα από τα μεγαλύτερα μεγέθη, δίνουν ελπίδα βελτίωσης και των Handies.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 4-5Κ /ημέρα και στην Ασία στα 8-9Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA εμφάνισε κάποια βελτίωση, καθώς η αύξηση του βυθίσματος του ποταμιού στην Αργεντινή (Up-River) ενίσχυσε τη ζήτηση με νέα φορτία και βελτίωσε το κλίμα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 5-6 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 8-9Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 10-11Κ/ημέρα.

Στον Ειρηνικό η αγορά συνέχισε ήρεμα κινητικότητα, ιδίως στο Βορρά, καθώς καμία περιοχή (NOPAC, Βόρεια Κίνα και CIS) δεν παρείχε στήριξη. Και ο Νότος ήταν ήρεμος, καθώς οι ναυλωτές έσπευσαν να κλείσουν πλοία στην αρχή της εβδομάδας, ενόψει των ολιγοήμερων διακοπών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα.