Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη κινήθηκε πτωτικά, για ακόμα μία εβδομάδα. Τα φορτία ήταν λίγα και ο ανταγωνισμός των πλοίων έντονος. Επίσης, απουσίαζαν και τα φορτία Scrap. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια, έπεσαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, ενώ στα $ 2-3Κ /ημέρα ήταν για τα Υπερατλαντικά ταξίδια.
Σε ακόμα πιο χαμηλά επίπεδα συνέχισε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς η ζήτηση για ενδομεσογειακά ταξίδια παρέμεινε υποτονική. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 2-3Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος παρέμεινε πτωτικός, με μειωμένο όγκο φορτίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 3,5-4Κ /ημέρα και στην Ασία στα 7,5-8,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA δεν εμφάνισε ιδιαίτερες μεταβολές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η αύξηση του βυθίσματος στο Up River μάλλον ευνόησε τα μεγαλύτερα πλοία έναντι των Handies. Ηρεμία επικράτησε και στη Βραζιλία, ωστόσο αναμένονται περισσότερα φορτία από την περιοχή, προς το τέλος του μήνα.
Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 4,5-5,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο) και προς την Ασία στα $ 10-11Κ/ημέρα, ενώ προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έμειναν στα $ 8-9Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε με αρκετή κινητικότητα, τόσο στο νότο, όσο και στο Βορρά. Φαίνεται ότι το κλίμα γίνεται πιο θετικό στις συγκεκριμένες περιοχές και αυτό φαίνεται και από τους ναύλους, οι οποίοι βελτιώνονται, έστω και οριακά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 4-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 5-6Κ /ημέρα.