Γιατί πτώχευσε η Hertz σε ΗΠΑ-Καναδά

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Αίσθηση προκάλεσε στην παγκόσμια αγορά, η αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε η Hertz Global Holdings, μετά από 100 χρόνια πορείας, προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις στη βιομηχανία ενοικίασης αυτοκινήτων.

Η αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε η Hertz Global Holdings αφορά τις εταιρείες της σε ΗΠΑ και Καναδά και δεν περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της, σε Ευρώπη, Αυστρία και Νέα Ζηλανδία.

Ο Όμιλος ανέφερε ως βασική αιτία για την παύση των δραστηριοτήτων του σε ΗΠΑ και Καναδά, την πανδημία του κορωνοϊού. Ωστόσο, μέσα από την μακρόχρονη πορεία του, έχει συνοδευτεί με αναταράξεις και εντάσεις που έχουν προκληθεί από μια σειρά λαθών και κακών επιχειρηματικών κινήσεων.

Η πανδημία “ξεγύμνωσε τον βασιλιά” στην βιομηχανία αυτοκινήτων και ανέσυρε στην επιφάνεια τις δυσλειτουργίες που χρόνια υπόβοσκαν.

Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας υπήρχαν πριν την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς τα τελευταία 4 χρόνια καταγράφει συνεχώς ζημιές.

Η εταιρεία στην οποία το μεγαλύτερο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου είχε αποκτηθεί από τον δισεκατομμυριούχο επενδυτή Carl Icahn, έχει αλλάξει πέντε CEO μέσα σε έξι χρόνια, ενώ το 2014 είχε κατηγορηθεί από τη Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για λογιστική απάτη. Η υπόθεση έληξε με συμβιβασμό και τη Hertz να ανακοινώνει εκ νέου οικονομικά στοιχεία και να στρέφεται εναντίον πρώην στελεχών της ζητώντας τους να επιστρέψουν τμήμα από τα μπόνους που είχαν λάβει.

Η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει, εδώ και τρεις μήνες, τις απολύσεις, μειώνοντας συνολικά κατά 25% το προσωπικό της.

Ακόμη είχε διεκδικήσει ένα πακέτο διάσωσης από την αμερικανική κυβέρνηση ανάλογο με αυτά που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς ωστόσο να δικαιωθεί.

Σύμφωνα με την αίτηση για προστασία από τους πιστωτές που κατέθεσε η Hertz Global Holdingsτα περιουσιακά της στοιχεία φθάνουν τα 25,8 δισ. ευρώ, ενώ τα χρέη της φθάνουν τα 24,4 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία δήλωσε ότι διαθέτει αρκετή ρευστότητα (περίπου 1 δισ. δολάρια) για να συνεχίζει να χρηματοδοτεί την λειτουργία της. Ωστόσο δεν αποκλείεται να ζητήσει επιπλέον χρηματοδότηση όσο προχωράει το σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Οι αναλυτές εκτιμούν πως η Hertz θα αναγκαστεί σίγουρα να μειώσει το προσωπικό της και να περιορίσει τις λειτουργίες της μειώνοντας περαιτέρω το λειτουργικό της κόστος. Θα αναγκαστεί να πουλήσει ένα σημαντικό κομμάτι των αυτοκινήτων που διαθέτει σε μια περίοδο που η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων υποχωρεί σημαντικά.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Ειδικά για τη χώρα μας η Autohellas, που έχει το αποκλειστικό δικαίωμα δικαιόχρησης του σήματος Hertz σε Ελλάδα και επτά ακόμη χώρες των Βαλκανίων, έχει επισημάνει με ανακοινώσεις της ότι δεν διαθέτει καμία μετοχική σχέση ή σχέση πιστωτή /οφειλέτη με την Hertz Global Holdings και τον όμιλό της, αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.

Η Autohellas εκτιμά ότι με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της, μέσω του Chapter 11, η Hertz Global θα μπορέσει να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγαλύτερη δυναμική και αποτελεσματικότητα.