Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, με περισσότερα φορτία τόσο προς τη Β. Ευρώπη, όσο και στην Ανατ. Μεσόγειο. Επίσης, υπήρξε ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες και για χρονοναύλωση των πλοίων τους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 4,5-5Κ /ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ξεπέρασαν τα $ 4Κ /ημέρα
Στα ίδια επίπεδα προχώρησε η αγορά της Μεσογείου, αφού η ζήτηση για ενδομεσογειακά και υπερατλαντικά ταξίδια δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Μόνο κάποια φορτία προς τη Δυτ. Αφρική τόνωσαν την αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 2-3Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με μειωμένο όγκο φορτίων και αυξημένη χωρητικότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα και στην Ασία στα 7,5-8,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA προχώρησε με άνοδο και αυτή την εβδομάδα, αφού η ζήτηση για ταξίδια στις αρχές Ιουνίου έχει αυξηθεί. Επίσης, υπήρξαν πολλά φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και τον Αμερικάνικο Κόλπο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 6,5-7,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Από τη μία πλευρά η Αυστραλία δεν εμφάνισε πολλές ευκαιρίες απασχόλησης, από την άλλη η Ινδονησία απορρόφησε αρκετά πλοία. Έτσι, ζήτηση και προσφορά έμεινα ισορροπημένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 5-6Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 6-7Κ /ημέρα.