Γράφει ο Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
και Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, με περισσότερα υπερατλαντικά φορτία με fertilizers. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 4,5-5Κ /ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ξεπέρασαν τα $ 4Κ /ημέρα
Στα ίδια επίπεδα προχώρησε η αγορά της Μεσογείου, με ισχνή δραστηριότητα τόσο για ενδομεσογειακά, όσο και για υπερατλαντικά ταξίδια. Όμως, κάποια φορτία προς τη Β. Ευρώπη στήριξαν την αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 2-3Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα στον Αμερικάνικο κόλπο παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με μειωμένο όγκο φορτίων, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 3,5-4Κ /ημέρα και στην Ασία στα 8-9Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε με άνοδο και αυτή την εβδομάδα, καθώς η προσφορά χωρητικότητας ήταν περιορισμένη. Ωστόσο, η ζήτηση έδειξε να μειώνεται μέρα με τη μέρα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 6-7Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έμειναν στα $ 10-11Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε με ανοδικές τάσεις. Η διατήρηση της δραστηριότητας στα ίδια επίπεδα (Από την Αν. Ινδία έως το CIS) και η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή έδωσε τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να διεκδικήσουν υψηλότερα νούμερα. Επίσης, αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση της ζήτησης για ταξίδια επιστροφής Έτσι, ζήτηση και προσφορά έμειναν ισορροπημένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 5-6Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 6-7Κ /ημέρα.