fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ακόμα μία ανοδική εβδομάδα για τα HANDIES

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

 

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, και αυτό οφείλεται όχι στη ζήτηση και στη δραστηριότητα (η οποία ήταν μειωμένη) αλλά στον περιορισμένο αριθμό πλοίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 6-7Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 5-6Κ /ημέρα

Ίδια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου, καθώς απουσιάζουν ακόμα αρκετά φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα. Ωστόσο, τα υπερατλαντικά φορτία προσέφεραν στήριξη στην αγορά/. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 3-3,5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα 4,5-5,5Κ /ημέρα (bss Canakkale).

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα στον Αμερικάνικο Κόλπο ήταν  ικανοποιητική, αλλά η αγορά ακόμα δε δείχνει σημάδια σταθερότητας. Τα υψηλότερα νούμερα διαπραγματεύσεων σημειώθηκαν για ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 5-6Κ /ημέρα και στην Ασία στα 10-11Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA συνέχισε να παρουσιάζει βελτίωση και αυτή την εβδομάδα. Οι συζητήσεις για τα υπερατλαντικά ταξίδια έγιναν σε ικανοποιητικά νούμερα και συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 14-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς η ζήτηση στον Ειρηνικό ήταν περιορισμένη και άρχισε να αυξάνεται η προσφερόμενη χωρητικότητα. Δεδομένου ότι αναμένονται να «ανοίξουν» και άλλα πλοία το επόμενο διάστημα, ενώ δεν περιμένουμε να αυξηθεί ο όγκος των φορτίων, η αγορά δε προβλέπεται να αλλάξει εικόνα το επόμενο διάστημα.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ