Άνοδο σημείωσε χθες Τρίτη ο βασικός ναυλάριθμος ξηρού φορτίου, καθώς ενισχύθηκε από την αύξηση των ναύλων στα supramax και στα panamax που κατέγραψαν τον περασμένο μήνα την καλύτερη απόδοση τους.
Ο δείκτης ξηρού ο οποίος παρακολουθεί τα ποσοστά για πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα ξηρού φορτίου χύδην και αντικατοπτρίζει τα ποσοστά για πλοία capesize, panamax και supramax, αυξήθηκε κατά 5 μονάδες ή 0,3% σε 1.799.
Ο δείκτης σημείωσε άνοδο περίπου 257% τον Ιούνιο, λόγω της αύξησης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, μετά τη χαλάρωση των κλειδαριών που οδήγησαν σε κοροναϊούς σε πολλές χώρες.
Ο δείκτης capesize, ο οποίος είχε υποχωρήσει στα -48 στα μέσα Μαΐου, υποχώρησε 5 μονάδες, σε 4.320.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesize, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία από 170.000 τόνους και180.000 τόνους, συμπεριλαμβανομένου του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 79 $ σε 30.857 $.
Η ζήτηση εισαγωγής σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα είναι ο βασικός λόγος του πρόσφατου ράλι στα ποσοστά ανώτατου ορίου σε περισσότερα από 30.000 $ ημερησίως, δήλωσε ο Randy Giveans, αντιπρόεδρος, της Jefferies.
“Η βραζιλιάνικη παραγωγή έχει σταθεροποιηθεί και τα κινεζικά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα των 3 ετών, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μια νέα περίοδο ανασύστασης.”
Ο δείκτης panamax αυξήθηκε κατά μια μονάδα κλείνοντας στις 1.257 μονάδες.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τους panamax, τα οποία συνήθως μεταφέρουν άνθρακα ή φορτία σιτηρών από περίπου 60.000 τόνους έως 70.000 τόνους, αυξήθηκαν κατά 8 $ στα 11.315 $. Ο δείκτης supramax έκλεισε κατά 4 μονάδες υψηλότερα στις 683 μονάδες.