Γράφει ο Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
και ο Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη διατήρησε τη δυναμική της, με την προσφορά πλοίων να είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Επίσης, τα φορτία Scrap προς τη Μεσόγειο, και τα ταξίδια προς την Ασία ενίσχυσαν περαιτέρω την αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 9-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου. Η δραστηριότητα επικεντρώθηκε στα ταξίδια προς την Ασία, ενώ ενδιαφέρον παρουσίασαν και κάποια φορτία προς τον Αμερικάνικο κόλπο. Επίσης, η μειωμένη προσφορά πλοίων αναμένεται να κρατήσει τη θετική πορεία της αγοράς για όλο το μήνα Ιούλιο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στα $ 7-8Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 6-7Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε στους ίδιους αυξητικούς ρυθμούς, με τους ναύλους να διατηρούν τη θετική τους πορεία προς όλους τους προορισμούς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Και η αγορά της ECSA συνέχισε να έχει ανοδικές τάσεις, και αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, οι ναυλωτές βλέποντας τα επίπεδα των ναύλων να ανεβαίνουν προτίμησαν να κρατήσουν στάση αναμονής, εφόσον είχαν αυτή τη δυνατότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε σημάδια αστάθειας. Έτσι οι ναυλωτές πίεσαν για μείωση των ναύλων για τα άμεσα ταξίδια. Επικράτησε ηρεμία σε Ινδία και Αυστραλία, ενώ στη Ν.Α. Ασία άρχισε να συγκεντρώνεται χωρητικότητα. Επίσης, η εξέλιξη της πανδημίας προκαλεί πολλά επιχειρησιακά προβλήματα, όπως την αλλαγή πληρωμάτων.
Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 7-8Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.