Γράφει ο Φώτης Καρλής
Η γνωστή ρήση ότι “η κρίση γεννά ευκαιρίες” φαίνεται ότι είναι πέρα για πέρα ελληνική και στην προκειμένη περίπτωση βρίσκει ανταπόκριση στην Ελληνική κρουαζιέρα.
Το 2020 είναι μία χρονιά μεγάλων ανατροπών λόγω του δυσμενούς οικονομικού και τουριστικού περιβάλλοντος που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας. Οι δύο μεγάλοι παίκτες στον κλάδο της κρουαζιέρας, Carnival Corporation και Royal Caribbean International, έχουν προχωρήσει σε αναδιάταξη (και υποχρεωτική ανανέωση) του στόλου τους, προχωρώντας σε αφαίρεση παλαιότερης χωρητικότητας, είτε μέσω της πώλησης πλοίων σε άλλες εταιρείες, είτε μέσω της διάλυσης πλοίων, τονώνοντας τη ρευστότητας και κάνοντας χώρο για τις νέες παραλαβές πλοίων που αναμένονται μέσα στο 2020 και τα επόμενα χρόνια.
Έτσι, φαίνεται ότι βρήκαν ευκαιρία οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου να αγοράσουν πλοία σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή (έως και σε τιμή SCRAP), επιχειρώντας να ενισχύσουν τη θέση τους στον κλάδο και με την ελπίδα, ότι η παγκόσμια αγορά θα επανέλθει γρήγορα στους προ Covid ρυθμούς.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κινητικότητα και στον κλάδο της ελληνικής κρουαζιέρας, καθώς γίνονται κινήσεις όχι μόνο από εταιρείες του κλάδου, αλλά και από εταιρείες που επιχειρούν να εισέλθουν.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από το κάδρο των εξελίξεων και η Celestyal Cruises, η οποία προχώρησε αυτή την εβδομάδα στην αγορά του COSTA NeoROMANTICA, από την ιταλική costa cruises.
Το πλοίο έχει δεχθεί το 2012 ριζική ανακαίνιση στο εσωτερικό του, κατά την οποία προστέθηκαν επιπλέον καταστρώματα και εξωτερικές καμπίνες. Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου:
Ναυπηγείο | Fincantieri |
Έτος Ναυπήγησης | 1993 |
Έτος Ανακαίνισης | 2012 /2017 |
Επιβάτες | 1,800 |
Καμπίνες | 789 |
Πλήρωμα | 622 |
Μήκος | 220 μ. |
Πλάτος | 32 μ. |
Υπηρεσιακή Ταχύτητα | 19 κόμβοι |
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η εταιρεία σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί το 2021 και με τα 3 πλοία που διαθέτει επεκτείνοντας έτσι τα δρομολόγια της και στην υπόλοιπη Μεσόγειο, πέρα της ανατολικής. Εξάλλου, η διαρρύθμιση του πλοίου και το ξενοδοχειακό του είναι κατάλληλο για 7ημερες κρουαζιέρες.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως σε περιόδους κρίσης όσοι έχουν ρευστότητα, επενδύουν. Έτσι, δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να δούμε και άλλες κινήσεις –αγορές μεσαίου μεγέθους πλοίων, εκμεταλλευόμενοι πάντα το momentum της αγοράς για εύρεση φτηνών πλοίων.
Τέλος, αίσθηση προκάλεσε η απόκτηση του πλοίου OCEANA της P&O από Έλληνες αγοραστές (φέρεται να είναι η SEAJETS). Το μεγάλο πλοίο παρελήφθη στην Πάτρα και αναμένεται να παραμείνει εκεί το επόμενο διάστημα, ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί τα σχέδια για την εμπορική εκμετάλλευση του πλοίου, ούτε αν θα το εκμεταλλευτεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία του. Ωστόσο, ήδη η εταιρεία έχει έρθει σε επαφή με άλλη εταιρεία, με πολυετή εμπειρία στο χώρο, ώστε να αναλάβει την τεχνική διαχείριση του πλοίου.