Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε τη θετική της πορεία, καθώς υπήρξαν αρκετά φορτία προς τη Δυτική Μεσόγειο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-9Κ /ημέρα.
Μειωμένη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου, λόγω της ελαφρώς μειωμένης ροής φορτίων. Επίσης, τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν κάποιο ενδιαφέρον, ως προς τους ναύλους, όμως οι πλοιοκτήτες απέφυγαν να κατευθυνθούν προς τα εκεί και παρέμειναν στον Ατλαντικό, που κινείται σε καλύτερα νούμερα.
Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα (bss Canakkale), προς την Ασία στα $ 13-14Κ/ημέρα και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8Κ/ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε υπό πίεση, αφού η απουσία φορτίων ήταν εμφανής και η προσφορά άρχισε να συγκεντρώνεται. Ελπίζουμε πως αυτή η εβδομάδα θα ξεκινήσει πιο δυναμικά, με περισσότερα φορτία, βελτιώνοντας την εικόνα της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν πτωτικά στα $ 11-12Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Και η αγορά της ECSA παρουσίασε την ίδια εικόνα με το βορρά, καθώς τα φορτία ήταν λίγα και τα πλοία στην περιοχή ήταν αρκετά. Έτσι ο ανταγωνισμός ήταν έντονος, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ναύλοι. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα. Ταυτόχρονα, οι αργίες στο τέλος της εβδομάδας και η υπερπροσφορά χωρητικότητας οδήγησαν σε υποχώρηση των ναύλων. Θετικά μηνύματα έφτασαν από την Αυστραλία και την Ινδία με αρκετά φορτία να εμφανίζονται για τον Αύγουστο.
Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7-8Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 7-8Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 7-8Κ /ημέρα (πτώση).