Μικτές τάσεις στην αγορά των HANDIES

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, καθώς η προσφορά χωρητικότητα παρέμεινε μειωμένη, κυρίως για τον επόμενο μήνα. Επίσης, τα λιπάσματα και τα Scrap φορτία προσέφεραν επιπλέον στήριξη την αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.

Μειωμένη κινητικότητα παρουσίασε, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά της Μεσογείου. Μόνο τα φορτία μέσα στη Μεσόγειο παρουσίασαν κάποιο ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν πτωτικές τάσεις. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη μειώθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale).

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη. Έτσι οι ναύλοι προς όλους τους προορισμούς διατηρήθηκαν, με εξαίρεση προς την Ασία που υποχώρησαν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα, και στην Ασία έπεσαν στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα και όγκο κλεισιμάτων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε στασιμότητα, καθώς πέρα από κάποια φορτία που εμφανίστηκαν στην αρχή της εβδομάδας, επικράτησε ηρεμία. Έτσι, ναυλωτές και πλοιοκτήτες προτίμησαν να μην κινηθούν περιμένοντας να δουν προς τα πού θα κινηθεί η αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7-8Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.