Μικρή πτώση στην αγορά των HANDIES

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε με μικρότερο όγκο φορτίων και οι ναύλοι υποχώρησαν. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα.

Αυξημένη δραστηριότητα παρουσίασε, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά της Μεσογείου, με πολλά φορτία προς όλες τις κατευθύνσεις, κυρίως για μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 13-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), ενώ προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε με αρκετή κινητικότητα, η οποία όμως δε συνεχίστηκε το υπόλοιπο της εβδομάδας. Περιμένουμε η αγορά να ανέβει, καθώς μέσα στο Σεπτέμβριο αναμένονται πολλά φορτία σιτηρών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα, και στην Ασία στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα, αφού το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων, για τις αρχές του μήνα, έχει καλυφθεί. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 11-12Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) μειώθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε στασιμότητα, για ακόμα μία εβδομάδα. Σε όλες τις περιοχές παρατηρήθηκε ηρεμία και χαμηλή ροή φορτίων, ενώ και η Αν. Ινδία δε προσέφερε ιδιαίτερη στήριξη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7-8Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.