Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα, περισσότερη από τις άλλες περιοχές, ωστόσο η κακή εικόνα των υπόλοιπων περιοχών παρέσυρε και τη συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Μειωμένη κινητικότητα παρουσίασε, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά της Μεσογείου. Επίσης, μειωμένος ήταν ο όγκος κλεισιμάτων, στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη περιορίστηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 17-18Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε πιο ήρεμα, αφού η δραστηριότητα ήταν χαμηλή. Ωστόσο, περιμένουμε η αγορά να ανέβει, όσο πλησιάζουμε στο τελευταίο 3μηνο του έτους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν χαμηλότερα, δηλαδή στα $ 11-12Κ /ημέρα, και στην Ασία έμειναν στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε να παρουσιάζει μειωμένη δραστηριότητα, ενώ άρχισαν να αυξάνονται τα «ανοιχτά» πλοία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 11-12Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 17-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε δύο πρόσωπα. Ο βορράς δέχθηκε πιέσεις από τον αυξανόμενο αριθμό «ανοιχτών» πλοίων, ενώ ο νότος έμεινε σταθερός με περισσότερα φορτία από την Αυστραλία και το Βιετνάμ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7-8Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 7-8Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.