Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε να παρουσιάζει μειωμένη προσφορά πλοίων για το Σεπτέμβριο, αλλά και τις αρχές Οκτωβρίου. Η ζήτηση των προηγούμενων ημερών διατηρήθηκε, και δόθηκε η ευκαιρία στους πλοιοκτήτες να πιέσουν τους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Λιγότερη κινητικότητα παρουσίασε, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά της Μεσογείου, όμως οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, λόγω της χαμηλής προσφερόμενης χωρητικότητας. Ξεχώρισαν οι ευκαιρίες απασχόλησης προς την Ασία που τόνωσαν τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν οριακά στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος προχώρησε δυναμικά, μεν, με μειωμένους ρυθμούς, δε. Οι πλοιοκτήτες ακόμα κρατούν τα ηνία της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 20-21Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά, ο βορράς έδειξε ικανοποιητική ζήτηση και άνοδο των ναύλων, από την άλλη, ο νότος εμφάνισε στασιμότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) περιορίστηκαν στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά κρατήθηκε στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, διατηρώντας τη δυναμική της. Η ζήτηση τονώθηκε από νέα φορτία που μπήκαν στην αγορά, στο βορρά και στο νότο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 8-9Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα.