Σε τροχιά σύγκρουσης βρίσκονται τέσσερις διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί με την Ευρωπαιίκή Επιτροπή, μετά την πρόσφατη απόφαση της να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας ρύπων στο πλαίσιο της πράσινης στρατηγικής της.
ECSA, ICS, INTERCARGO και BIMCO έχουν ήδη δημιουργήσει ένα ισχυρό μέτωπο κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απορρίπτοντας σε πρώτη φάση την απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υπερψηφίσει τη νομοθετική πρόταση, βάσει της οποίας η ναυτιλία θα πρέπει να «ενταχθεί» και αυτή ως κλάδος των μεταφορών στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS), είναι προφανές ότι έχει προκαλέσει την οργή της ναυτιλιακής κοινότητας με τους προαναφερθέντες φορείς της ναυτιλίας να επιχειρηματολογούν κατά της απόφασης.
Όλοι στην διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα συμφωνούν ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω παρά έναν «μηχανισμό συλλογής χρημάτων» υπονομεύοντας την ίδια ώρα το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού IMO.
O πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Bενιάμης είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για τους κίνδυνους από την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS), τονίζοντας στην ετήσια έκθεση της Ένωσης, ότι: «ως υπεύθυνοι πολίτες, υποστηρίζουμε το Green Deal αλλά σε καμία περίπτωση όμως, δεν πρέπει, επ’ ονόματι του σκοπού αυτού, να αναπτυχθούν περιφερειακές πολιτικές εισπρακτικού χαρακτήρα με καθαρά και μόνο οικονομική στόχευση, όπως είναι η περίπτωση των προτάσεων αναθεώρησης και επέκτασης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS)».
Να σημειωθεί ότι η ναυτιλία είναι εκ των στοιχείων η μόνη «βιομηχανία» η οποία έχει αυτοδεσμευτεί τόσο για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος όσο και γενικότερα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μέσα από γιγάντιες επενδύσεις σε τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές των αέριων ρύπων, τον εκσυγχρονισμό του στόλου, αλλά και με προτάσεις οι οποίες εξετάζονται σε επίπεδο ΙΜΟ.