Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε την ανοδική της πορεία των τελευταίων εβδομάδων. Η ροή φορτίων είναι συνεχής, ενώ η προσφορά χωρητικότητας του Οκτωβρίου είναι περιορισμένη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 18-19Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Άνοδο παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου, καθώς υπήρξε κινητικότητα για τα υπερατλαντικά ταξίδια αλλά και ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη κρατήθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε ανοδικά, με αρκετά φορτία προς το νότο, ωστόσο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας παρατηρήθηκε συγκέντρωση προσφοράς που οδήγησε σε μείωση των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 13-14Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 19-20Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, συνέχισε στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή με μειωμένη ζήτηση και αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων για τον Οκτώβριο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 16-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Η ζήτηση στην Ν.Α. Ασία κάλυψε πολλά «ανοιχτά» πλοία, αν και η Αυστραλία ήταν υποτονική. Βορειότερα, οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες μέρες, ενώ άρχισαν να μειώνονται και τα πλοία που είχαν συγκεντρωθεί κατά την περίοδο των διακοπών.
Επίσης, παρατηρήθηκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους ναυλωτές για να «κλείσουν» κάποιο πλοίο σε περίοδο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα.