Προθεσμία για να απολογηθεί στις 11 Νοεμβρίου 2020, έλαβε από την εισαγγελία Πειραιά, ο Πολωνός πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ “Maersk Launceston”.
Το πλοίο-κοντέινερ συγκρούστηκε στο λιμάνι του Πειραιά με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού, «Καλλιστώ», με αποτέλεσμα το πολεμικό πλοίο να κοπεί στα δύο και να τραυματιστούν ελαφρά δύο μέλη του πληρώματός του.
Ο 60χρονος κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και για παραβάσεις των διεθνών κανόνων αποφύγης συγκρούσης, και αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος, ενώ κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα.
Σημειώνεται ότι το λιμεναρχείο Πειραιά ζήτησε από το δικαστήριο προθεσμία τριών μηνών προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος των πραγματογνωμόνων και όλα τα στοιχεία με τις καταγεγραμμένες κινήσεις των δύο πλοίων στο marine traffic (διεθνές σύστημα καταγραφής πορείας των πλοίων), να επισυναφθούν στη δικογραφία.
Στο φορτηγό πλοίο “Maersk Launceston” στο οποίο έχει απαγορευθεί ο απόπλους έχουν αποκατασταθεί οι ζημιές. Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι επιθεωρήσεις, προκειμένου να αρθεί ο απόπλους του και να συνεχίσει το δρομολόγιό του.
Από τη σφοδρή σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού από τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά, ομάδα Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά.
Οι επικοινωνίες των δύο καπετάνιων και το «μαύρο κουτί»
Στις έρευνες του Λιμενικού Σώματος έχουν μπει οι πορείες και οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνταν τα δύο πλοία, αλλά και η προσπάθεια του καπετάνιου του «Καλλιστώ», να επικοινωνήσει με εκείνον του «Maersk Launceston», ζητώντας να προβεί σε κινήσεις για να αποφευχθεί η σύγκρουση, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει.
Την ίδια στιγμή, αναμένονται τα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του εμπορικού πλοίου, τα οποία θα φτάσουν σήμερα στους ερευνητές, ενώ στην πρώτη φάση των ερευνών, πραγματοποιήθηκε αλκοτέστ και τους δύο καπετάνιους, τα οποία βγήκαν αρνητικά.
Επίσης, εξετάστηκαν το ημερολόγιο του εμπορικού πλοίου και οι ηλεκτρονικοί χάρτες του. Όσον αφορά στο «Maersk Launceston», αυτό βρίσκεται στο Κερατσίνι όπου δένουν πλοία μεταφοράς κοντέινερ και έχει απαγορευτεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.