Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης κάνει την πρόβλεψη ότι η πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου θα επιστρέψει στην ελληνική σημαία και παράλληλα θα αναγεννηθεί η ελληνική ναυτοσύνη.
Σε συνέντευξή του στη Lloyd’s List στο πλαίσιο αφιερώματος στη ελληνική ναυτιλία, ο κ.Βενιάμης, τονίζει την ωφελιμότητα της νέας τροπολογίας, η οποία, επιτρέπει στο υπό ελληνική σημαία πλοίο να απασχολεί ως κατώτερο πλήρωμα έλληνες που θα αμείβονται με βάση τις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας, κάνοντας πιο ανταγωνιστική την ελληνική σημαία.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης των νέων στα υπό ελληνική σημαία πλοία, μόλις ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες που αφορούν στην συμπλήρωση του νέου νομοθετικού πλαισίου.
«Το νέο καθεστώς δίνει στους νέους Έλληνες την ευκαιρία να βρουν απασχόληση στο ελληνικό εμπορικό πλοίο, να κάνουν μια νέα καριέρα στη θάλασσα και να ξεφύγουν από την ανεργία που πλήττει τη χώρα μας εδώ και μια δεκαετία λόγω της δημοσιονομικής κρίσης» επεσήμανε ο Θ.Βενιάμης και προσέθεσε: «Μέχρι το επόμενο έτος, υπό το νέο καθεστώς, η ελληνική σημαία μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες. Και είμαι σίγουρος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειονότητα των ελληνόκτητων πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία. Εάν πετύχουμε την αναγέννηση της ναυτοσύνης, τότε η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο επιτυχημένα χρόνια.»
Ο πρόεδρος τη ΕΕΕ ανέφερε, μεταξύ άλλων ότι, οι έλληνες εφοπλιστές είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς που επηρεάζεται μόνο από την προσφορά και τη ζήτηση και όχι από μέτρα προστατευτισμού απόρροια εθνικών ή περιφερειακών ρυθμίσεων.
Στη βάση αυτών των αρχών εξαπέλυσε ευθείες βολές κατά των Βρυξελλών και της πρόθεσης να εντάξουν τη ναυτιλία στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Όπως είπε, “ένα σύστημα εμπορίας ρύπων δεν μειώνει τους ρύπους αντιθέτως επιτρέπει να πληρώνεις και να μολύνεις. Η ναυτιλία αντιμετωπίζεται διαφορετικά από άλλους τρόπους μεταφοράς – οι χερσαίες μεταφορές έχουν παραμείνει εκτός του EU ETS και από τις αεροπορικές μεταφορές περιλαμβάνονται μόνο πτήσεις εντός της ΕΕ”.
Προειδοποίησε για μία ακόμη φορά τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στρέψει την προσοχή της στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για να μην την χάσει όπως τη ναυπηγική βιομηχανία.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να συναντηθούν με την EEE, η οποία εκπροσωπεί το 53% του ευρωπαϊκού στόλου.
Στη συνέχεια ο Θεόδωρος Βενιάμης αναφέρθηκε στην μεγάλη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη διαμόρφωση του διεθνούς θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας.
«Ενώνουμε την φωνή μας με άλλους φορείς με στόχο την υποστήριξη κοινών προτάσεων», είπε και υπογράμμισε ότι η συλλογικότητα είναι μια αρχή που έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ναυτιλία και την υπερασπίζεται πολλά χρόνια τώρα και ο ίδιος, οποίος συμμετέχει 32 χρόνια στον κορυφαίο συλλογικό φορέα του ελληνικού εφοπλισμού:
«Δεν είναι ποτέ «εγώ» είναι πάντα «εμείς». Είναι μια συλλογική προσπάθεια” ανέφερε εξηγώντας ότι η φιλοσοφία αυτή συμβαδίζει με τη φύση της ελληνικής ναυτιλίας η οποία περιλαμβάνει μερικούς πλοιοκτήτες με πολύ μεγάλο στόλο αλλά και εκατοντάδες άλλους με μικρού και μεσαίου μεγέθους στόλο σε αντίθεση με άλλες εθνικές εφοπλιστικές ενώσεις όπου κυριαρχούν μια η δυο πολύ μεγάλες εταιρείες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως λειτουργεί η ΕΕΕ σε συλλογικό επίπεδο είναι η συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε προς την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ για την καθιέρωση υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων των πλοίων με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Τέλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ που είναι το κορυφαίο επίτευγμα συλλογικής κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού για το οποίο θα είναι υπερήφανος όταν αποχωρήσει από την διοίκηση της ΕΕΕ.
Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ έχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία στα χρόνια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, αλλά και τώρα με την πανδημία.
«Οι Έλληνες εφοπλιστές αγαπούν τη χώρα τους» δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης και ολοκλήρωσε τη συνέντευξη λέγοντας: «Το επίκεντρο της επιχείρησής μας είναι εντελώς έξω από την Ελλάδα, αλλά είμαστε οι πρώτοι που θα τρέξουμε για βοήθεια»