Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies στην Ευρώπη, την προηγούμενη εβδομάδα, φαίνεται πως το κλίμα έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα η αγορά να συνεχίσει την αρνητική της πορεία με πτώση σε όλες τις διαδρομές. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια περιορίστηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Η δραστηριότητα στην αγορά της Μεσογείου παρουσίασε την ίδια εικόνα με τους ναύλους να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο μειώθηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11.5-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 19-20Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο φαίνεται πως όλη η αγορά ήταν απορροφημένη από την εκλογική αναμέτρηση στις Ηνωμένες πολιτείες. Έτσι η δραστηριότητα ήταν μειωμένη με αποτέλεσμα την πτώση των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα και στην Ασία έπεσαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, με την ελπίδα ότι το επόμενο διάστημα θα συνεχιστεί η θετική πορεία, καθώς εμφανίστηκαν στην αγορά περισσότερα νέα φορτία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά επιβράδυνε τους ρυθμούς της, καθώς μειώθηκαν τα φορτία άνθρακα και χάλυβα. Επίσης, άρχισαν να αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία στην περιοχή. Ωστόσο, οι ναύλοι έδειξαν μια αντοχή και διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, κάτι που περιμένουμε να δούμε αν θα διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 8-9Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10Κ /ημέρα.