Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τη δυναμική της, με οδηγό τα φορτία προς τη Μεσόγειο. Επίσης η προσφερόμενη χωρητικότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα και δεν αναμένονται αλλαγές έως τα μέσα του μήνα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Αντιθέτως, η Μεσόγειος παρουσίασε μειωμένη κινητικότητα, αλλά οι διαπραγματεύσεις έγιναν σε υψηλότερα επίπεδα. Για ακόμα μία εβδομάδα η Β. Ευρώπη προσέλκυε πλοία και από τη Δυτική Μεσόγειο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικανικός κόλπος συνέχισε με αυξητικές τάσεις, καθώς μετά τις γιορτές των ευχαριστιών επέστρεψαν στις θέσεις τους πολλοί Operators, αυξάνοντας τη ζήτηση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκίνησε ανοδικά, αλλά στη συνέχεια της εβδομάδας οι ρυθμοί και οι ναύλοι υποχώρησαν.
Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η δραστηριότητα από την Αυστραλία αυξήθηκε, απορροφώντας μεγάλο αριθμό πλοίων από το νότο και το βορρά και ενισχύοντας τους ναύλους.
Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 12-13Κ /ημέρα.