Τα 15 κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη σε TEU’s για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, με τη συντριπτική πλειοψηφία να καταγράφει αρνητικά στοιχεία ανάπτυξης, παρουσιάζει έρευνα του PortEconomics.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το λιμάνι του Ρότερνταμ διατήρησε την πρώτη θέση παρά την πτώση κατά 4,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Ο Δρ. Theo Notteboom, συνιδρυτής και συνδιευθυντής του PortEconomics, σημείωσε σε άρθρο του ότι η Αμβέρσα είναι το μοναδικό μεγάλο λιμάνι πύλης στο top 15 που κατάφερε να φτάσει σε επίπεδο όγκου συγκρίσιμο με το 2019.
Το Αλτζεσίρας κατέγραψε πολύ μικρή πτώση, ενώ άλλοι είδαν την απόδοση τους να μειώνεται κατά διψήφιο αριθμό (π.χ. Χάβρη, Βαρκελώνη, Γένοβα και Αμβούργο).
Όπως αναφέρεται στη ίδια έρευνα ο Πειραιάς και το λιμάνι του Γκντανσκ στην Πολωνία, που ανεβαίνουν γρήγορα στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφουν αρνητικά στοιχεία ανάπτυξης για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια.
Τέλος, κατά τη σύγκριση των εννεάμηνων στοιχείων για την ανάπτυξη του 2020 με τα στοιχεία για την ανάπτυξη του 2019, καθίσταται σαφές ότι οι δύο κρίσεις είχαν σε πολλές περιπτώσεις πολύ διαφορετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της απόδοσης εμπορευματοκιβωτίων στα 15 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.