fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αγορά Handies: Υπό πίεση ο Ατλαντικός, συνέχισε δυναμικά ο Ειρηνικός

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης ξεκίνησε νωχελικά, συνεχίζοντας την πτωτική τάση, που είχε πριν από την περίοδο των εορτών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς τη Δυτική Μεσόγειο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος επίσης κινήθηκε πτωτικά, αφού οι ναυλωτές είναι ακόμα σε εορταστική διάθεση και φαίνεται πως δεν έχουν επιστρέψει στη δράση. Έτσι, η ζήτηση ήταν υποτονική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έπεσαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), και προς την Ασία στα $ 16-17Κ/ημέρα.

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικανικός κόλπος, παρουσίασε αρκετή κινητικότητα, με αυξημένη ροή φορτίων. Οι προοπτικές δείχνουν ευοίωνες, δεδομένου ότι αναμένονται περισσότερα φορτία για το δεύτερο μισό του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε μειωμένη ζήτηση με παράλληλη αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.

Στον Ειρηνικό, η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, με αρκετή κινητικότητα τόσο στο Βορρά, όσο και στο Νότο. Μεγάλο μέρος της χωρητικότητας απορροφήθηκε, ενώ όσο πλησιάζουμε προς την Κινέζικη πρωτοχρονιά αναμένεται να συνεχιστεί αυτή η τάση και να αυξηθεί η ζήτηση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 8-9Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ