fbpx
ΘΑΛΑΣΣΑ

ΕΒΕΠ : Υπέρ της ενίσχυσης της ακτοπλοίας – 120 εκατ. ευρώ οι ζημιές του κλάδου το 2020

Tην αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη του τομέα της ακτοπλοίας, ζητεί το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, συμφωνώντας με την θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης του κλάδου, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με τα οποία το κόστος της πανδημίας για την ακτοπλοία εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 120 εκατ. ευρώ.

Το Ε.Β.Ε.Π., πρόσφατα, με επιστολή του στα συναρμόδια υπουργεία, υποστήριξε τη θέση, ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ναυπηγήσουν κάθε τύπο πλοίου δεδομένου ότι στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες υπάρχει ζέουσα τεχνογνωσία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί.

Η ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων «tailor made» για τις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, δεν πρέπει να αποτελεί «όνειρο», αλλά μία πραγματικότητα.

Εξάλλου σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης της XRTC, από μόνη της η ακτοπλοϊκή αγορά μπορεί να διασφαλίσει τεράστιο κύκλο εργασιών σε νέες ναυπηγικές επενδύσεις που θα αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και μεθόδους χρηματοδότησης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, η Ελλάδα, ως πολυνησιωτική χώρα, είναι αναγκασμένη να ακολουθήσει τον μονόδρομο της αναβάθμισης παλαιότερων πλοίων, αλλά και την αντικατάσταση πολλών παλαιών πλοίων που υπηρετούν το εθνικό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών.

Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει:

«Το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει, και θα συνεχίσει να στηρίζει, τις ναυπηγοεπισκευαστικές και μεταφορικές δραστηριότητες που ενυπάρχουν στην επιβατηγό ναυτιλία, στοχεύοντας στην προοπτική ανάπτυξης και ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου. Η συνεισφορά της ακτοπλοΐας στην ελληνική οικονομία με 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ και με 8,5% συμμετοχή στην απασχόληση, εάν στηριχθεί όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ με κοινοτικά κονδύλια, έχει μεγάλες δυνατότητες μεγέθυνσης.»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ