Συνέχισε με κέρδη η Αγορά των Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε άνοδο την προηγούμενη εβδομάδα, όχι τόσο λόγω της ζήτησης η οποία ήταν σταθερή, αλλά κυρίως λόγω της μειωμένης προσφερόμενης χωρητικότητας. Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα scrap φορτία προς τη Μεσόγειο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 14-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος είχε ένα αργό ξεκίνημα, αλλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ανέβασε στροφές, με πολλά ενδομεσογειακά φορτία. Επίσης, υπήρχε αυξημένο ενδιαφέρον και για απαιτήσεις περιόδου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21-22Κ/ημέρα.

Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικανικός Κόλπος δέχτηκε πιέσεις, καθώς παρατηρήθηκε πτώση της δραστηριότητας και μείωση του αριθμού συμφωνιών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, με τους ναύλους να δείχνουν ανοδικές τάσεις προς όλες τις διαδρομές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22Κ/ημέρα.

Στον Ειρηνικό, η αγορά συνεχίζει την ανέλπιστα καλή πορεία της. Η ζήτηση παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ προσφερόμενη χωρητικότητα, ιδίως στη νοτιοανατολική Ασία, ήταν μειωμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11-12Κ /ημέρα.