Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Chartering broker & Maritime investments consultant
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Market Analyst
Η αγορά των Handies στην Ευρώπη παρουσίασε αυξημένη ζήτηση και αυτή τη βδομάδα, αναζητώντας πλοία και από τη Δυτική Μεσόγειο. Μόνο προς το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε μία μείωση της ταχύτητας της αγοράς. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17-18Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17-18Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρέμεινε δραστήρια, με πολλά ενδομεσογειακά φορτία, ενώ και οι υπόλοιπες κατευθύνσεις παρουσίασαν ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη διατηρήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23Κ/ημέρα.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικανικός Κόλπος είχε άλλη μία ανοδική εβδομάδα, συνεχίζοντας να πρωταγωνιστεί στον Ατλαντικό. Η ζήτηση ήταν δυνατή ευνοώντας την άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, συνέχισε να κινείται στους ίδιους αυξητικούς ρυθμούς του προηγούμενου διαστήματος. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 22-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά παρουσίασε άνοδο, αλλά οριακή.
Στα μεγάλα πλοία της κατηγορίας, οι περισσότερες διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε πενταψήφια νούμερα. Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί, ότι Ινδία και Περσικός κόλπος παρουσίασαν αρκετά καλά κλεισίματα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 10-11Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11-12Κ /ημέρα.