ECSA και Ειρηνικός οδηγούν την κούρσα

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies στην Ευρώπη, παρατηρήθηκαν πιέσεις, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρώς. Ζήτηση έμεινε σταθερή, ωστόσο ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων ήταν αυτός που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 23-24Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 24-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 21-22Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρέμεινε σταθερή στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής, περιμένοντας να δουν προς τα πού θα κατευθυνθεί η αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έμειναν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία υποχώρησαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, αφού ο όγκος των φορτίων δεν ήταν ο ίδιος με τον αντίστοιχο του προηγούμενου διαστήματος, ενώ υπήρξε συγκέντρωση χωρητικότητας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA ήταν η μόνη που ξεχώρισε από τον Ατλαντικό. Είχε ένα δυνατό ξεκίνημα και σ’ αυτό το ρυθμό συνέχισε και κατά το υπόλοιπο της εβδομάδας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 36-37Κ/ημέρα.

Η αγορά στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα, κινήθηκε ανοδικά, κρατώντας τα ηνία του της ανοδικής πορείας του BHSI. Η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού πολλά πλοία το προηγούμενο διάστημα μετακινήθηκαν προς τη Δύση. Οι ναυλωτές συνέχισαν να έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου, προκειμένου να κλείσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 20,5-22Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.

”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”