Πόσο κοστίζει το μπλοκάρισμα της διώρυγας του Σουέζ;

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Το γιγάντιο πλοίο έχει επανέλθει κατά το 80% στη «σωστή κατεύθυνση», σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ και όπως είπε, η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις».

Επιπλέον, διαβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα θα ξαναρχίσει «μετά το τέλος των επιχειρήσεων για να πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος, το οποίο θα κατευθυνθεί κατόπιν προς τη ζώνη αναμονής» ώστε να αποφραχθεί το κανάλι.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες ημέρες έχει προκαλέσει ανησυχία και εκνευρισμό στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και περίπου το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου διέρχονται από το κανάλι κάθε μέρα.

Όπως έγινε γνωστό, χάνονται έσοδα 14 με 15 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε μέρα που παραμένει κλειστή η διώρυγα. Πριν από την πανδημία, το εμπόριο που διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ συνέβαλε κατά 2% στο ΑΕΠ της Αιγύπτου, σύμφωνα με τον οίκο Moody’s.

Παράλληλα, στοιχεία από το Lloyd’s List έδειξαν ότι το πλοίο μπλοκάρει καθημερινά εμπόριο 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό ισοδυναμεί με 400 εκατομμύρια δολάρια και 3,3 τόνους φορτίου κάθε ώρα ή 6,7 εκατομμύρια κάθε λεπτό, σύμφωνα με το BBC.

Η γερμανική ασφαλιστική Allianz ανέφερε την Παρασκευή ότι η ανάλυσή της έδειξε πως το μπλοκάρισμα της διώρυγας μπορεί να κοστίσει στο παγκόσμιο εμπόριο μεταξύ 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων την εβδομάδα και να μειώσει την ετήσια αύξηση του εμπορίου κατά 0,2 έως 0,4 εκατοστιαίες μονάδες.

Ορισμένα σκάφη ανακατευθύνονται για να αποφύγουν τη διώρυγα του Σουέζ. Αυτό προσθέτει περίπου οκτώ ημέρες στα συνολικά ταξίδια τους.

Αμέτρητες επιχειρήσεις έχουν επηρεαστεί

Το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ δεν επηρεάζει μόνο την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ή την αιγυπτιακή οικονομία – πλήττονται επίσης αμέτρητες επιχειρήσεις, από παρόχους εγχώριων μεταφορών έως επιχειρήσεις λιανικής, σούπερ μάρκετ και κατασκευαστές.

Η πραγματική ζημιά και το κόστος είναι δύσκολο να εκτιμηθεί έως ότου το πλοίο απελευθερωθεί πλήρως και το εμπόριο ξαναρχίσει, αλλά πολλές εταιρείες θα πρέπει να λάβουν κρίσιμες αποφάσεις εάν το μπλοκάρισμα συνεχιστεί.