fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελπίζοντας σε ανάκαμψη μετά τις πασχαλινές διακοπές

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρέμεινε ενεργή, με αρκετά φορτία κυρίως προς τη Δυτική Μεσόγειο. Όμως διαπραγματεύσεις και κλεισίματα ήταν σε χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 17-18Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα.

Στη Μεσόγειο παρατηρήθηκε ηρεμία, με τους ναύλους να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 1,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα.

Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού έχει ρίξει στροφές, με πολλούς ναυλωτές να έχουν καλυφθεί ενόψει των πασχαλινών διακοπών. Ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε ιδιαιτέρως χαμηλή ροή φορτίων και έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των πλοιοκτητών. Κάθε μέρα σημειωνόταν και ένα νέο χαμηλό επίπεδο στη ναυλαγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 24-25Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA δεν παρουσίασε ιδιαίτερες ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι ευελπιστούν ότι το 2ο μισό του Απριλίου θα είναι πιο ενεργό. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29Κ/ημέρα.

Η αγορά στην Ασία, ακολούθησε την ευρύτερη πτωτική εικόνα, ωστόσο η δραστηριότητα ήταν η ψηλότερη, από την αντίστοιχη του Ατλαντικού. Μάλιστα, οι διαδρομές από την Άπω Ανατολή προς την Ινδία και από την Ινδονησία προς το βορρά διατηρήθηκαν σταθερές. Επίσης από τον αραβικό κόλπο παρατηρείται ροή φορτίων, με τους ναυλωτές να θέλουν να προλάβουν τους μουσώνες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.

”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ