Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε περισσότερη δραστηριότητα. Η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώθηκε, ενώ η αγορά ενισχύθηκε με κάποια φορτηγά προς τη Λατινική Αμερική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 16-17Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μικρές διαφορές όσον αφορά τη ζήτηση, όμως οι ναύλοι κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την ανοδική πορεία των προηγούμενων ημερών. Υπάρχουν ακόμα αρκετά φορτηγά στην αγορά για τον Απρίλιο, που δεν έχουν καλυφθεί, ενώ η αγορά εμπλουτίζεται μέρα με τη μέρα και με περισσότερα φορτία για το Μάιο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο στον Ατλαντικό, αφού οι ημερήσιοι ναύλοι στα μεγαλύτερα πλοία, για τα υπερατλαντικά ταξίδια ξεπέρασαν τα 20Κ/ημέρα και τα ταξίδια στην Ασία πλησίασαν τα 30Κ/ημέρα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά στην Ασία, συνέχισε η κερδοφορία για ακόμα μία εβδομάδα. Υπήρχαν αρκετά τοπικά φορτία που βοήθησαν τους ναύλους. Η Ινδία και ο αραβικός κόλπος παρέμειναν οι πρωταγωνιστές της Ασίας, αφού οι ναύλοι προς την Άπω Ανατολή παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 22-23Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα.
”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”