Έρευνα: Πόσοι Έλληνες είναι στο ίντερνετ και κάνουν αγορές online

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Οι Έλληνες επιλέγουν τις online αγορές στη χώρα μας, ενώ μόνο μία μικρή μερίδα Ελλήνων, κυρίως ηλικίας 65 ετών και άνω, δεν κάνουν χρήση του Internet και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η πανδημία έδωσε ώθηση στις online αγορές και αυτό φάνηκε και στα στοιχεία από τη μελέτη Web ID της Focus Bari, καθώς στο α’ τρίμηνο του 2021 το 92% των Ελλήνων ηλικίας 13-74 ετών δηλώνει ότι κάνει καθημερινή χρήση του Διαδικτύου.

Τα ποσοστά είναι της τάξεως του 99% και του 100% στις κατηγορίες από 13 ετών έως 34 ετών, φθάνει στο 97% σε εκείνη των 35-44 ετών και στο 93% μεταξύ 45-54 ετών για να πέσει στη συνέχεια στο 87% (55-64 ετών) και στο 72% (65-74 ετών).

Εξίσου εντυπωσιακό το στοιχείο ότι το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως στην ηλικία 10-12 ετων φθάνει στο 97%.

Περίπου 8 στους 10 (78%) δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με οποιαδήποτε συχνότητα, ενώ λίγο περισσότεροι από 7 στους 10 (72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Συγκεκριμένα, το 68% των συμμετεχόντων στην πανελλαδική έρευνα δήλωσαν ότι το τελευταίο εξάμηνο έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά. Η αύξηση σε ετήσια βάση στις online αγορές είναι της τάξεως του 30% καθώς πριν από ένα χρόνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 52%.

Εντυπωσιακά αυξημένα είναι τα ποσοστά στις μεγαλύτερες ηλικίες: +56% στις ηλικίες 55-64 ετών και +91% σε εκείνες άνω των 65 ετών.

Σε συνολικό επίπεδο το 90% των πολιτών έχει smartphone όταν στο α’ τρίμηνο του 2019 ήταν στο 82%. Μάλιστα, το 87% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το smartphone του για να έχει πρόσβαση στο Internet με το 81% να το κάνει σε καθημερινή βάση.