Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη προχώρησε με περισσότερα φορτία scrap και fertilizers, ενώ η προσφορά χωρητικότητας για τα τέλη Μαΐου είναι ιδιαιτέρως χαμηλή. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 18-19Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 18-19Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος είδε τους ναύλους να ανεβαίνουν. Υπήρξαν πολλές ευκαιρίες απασχόλησης με φορτία προς τον αμερικανικό κόλπο, ενώ απορροφήθηκαν και πλοία από την κεντρική Μεσόγειο για ταξίδια από τη μαύρη θάλασσα προς την Ασία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 25-26Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μεικτές τάσεις. Από τη μία πλευρά, η αυξημένη ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια αύξησε τα νούμερα, ενώ από την άλλη, τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν πτώση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα και στην Ασία υποχώρησαν στα $ 22-24,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA είχε άλλη μία καλή εβδομάδα με τους ναύλους να πλησιάζουν τους αντίστοιχους των Supramaxes. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα υπερατλαντικά ταξίδια. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά συνέχισε να είναι δυναμική, με τους αντίστοιχους υποδείκτες να εμφανίζουν νέα εβδομαδιαία αύξηση. Η ζήτηση στη νοτιοανατολική Ασία και στην άπω Ανατολή παραμένει υψηλή, ενώ η προσφορά κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Παρόμοια εικόνα και στην Ινδία όπου και εκεί τα νούμερα ήταν ψηλότερα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 26-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα.
”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”