Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα. Η προσφερόμενη χωρητικότητα για τα τέλη Μαΐου και αρχές Ιουνίου συνεχώς αυξάνεται και αν δεν υπάρξει βελτίωση της ζήτησης αναμένονται πιέσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 19-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος είδε τους ναύλους να ανεβαίνουν. Αν και υπήρχαν περισσότερα φορτία στην αγορά, η πλειοψηφία τους ελεγχόταν από τους Operators, οι οποίοι προσπάθησαν να ελέγξουν την αγορά. Επίσης υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε ανοδικά με πολλά φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα και στην Ασία υποχώρησαν στα $ 22-24,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA είδε βελτιώσεις. Ο όγκος των φορτίων παρέμεινε ικανοποιητικός και οι πλοιοκτήτες με περισσότερη αυτοπεποίθηση διεκδίκησαν ακόμη υψηλότερα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά συνέχισε στους ίδιους θετικούς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μειωμένη κινητικότητα στο τέλος της εβδομάδας. Ινδονησία, Αυστραλία και Βόρεια Κίνα είχαν πλειάδα φορτίων, ενώ η προσφορά χωρητικότητας δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τη ζήτηση. Ομοίως και στην Ινδία, όπου η αγορά συνέχισε ανοδικά, λόγω του μειωμένου αριθμού «ανοιχτών» πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 27-28Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 25-26Κ /ημέρα.
”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”