Πτώση στην Ασία μετά από καιρό

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, στην αγορά της Ευρώπης, τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού εμφάνισαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες διαδρομές που παρέμειναν σταθερές. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 19-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17-18Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε αυξημένη ροή φορτίων προς όλες τις κατευθύνσεις. Τα ταξίδια προς την Ασία και τη Δυτική Αφρική έφτασαν τις 30Κ ανά ημέρα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 29-30Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μεικτές τάσεις. Από τη μία πλευρά, τα ταξίδια προς την Ασία παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, ενώ από την άλλη τα υπερατλαντικά ταξίδια κινήθηκαν ανοδικά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 17-18Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 22-24,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA για ακόμα μία εβδομάδα ήταν η πρωταγωνίστρια στον Ατλαντικό. Η αυξημένη ζήτηση και η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα οδήγησαν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα τους ναύλους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 29-30Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 34-35Κ/ημέρα.

Στην Ασία παρουσίασε δύο διαφορετικές εικόνες. Η νοτιοανατολική Ασία και η Άπω Ανατολή έκαναν ένα δυναμικό ξεκίνημα, αλλά τις τελευταίες μέρες της εβδομάδας κατέγραψαν απώλειες. Ο αραβικός κόλπος συνέχισε τη θετική πορεία και αυτή την εβδομάδα, κυρίως λόγω του μειωμένου αριθμού πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 27-28Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 33-35Κ /ημέρα.

”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”