Ναυτιλία: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές εμπιστεύονται την ελληνική σημαία

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Επιτακτική κρίνεται από ναυτιλιακούς παράγοντες η άμεση ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να καταστεί ξανά πρώτη επιλογή για την εγχώρια πλοιοκτησία, η οποία, μολονότι κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο, προτιμά διεθνείς, περισσότερο ανταγωνιστικές σημαίες.

Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Marine Information Services, από τις 200 κορυφαίες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων για το πρώτο τρίμηνο του 2021 -βάσει αριθμού πλοίων- οι 156 δεν έχουν κανένα πλοίο υπό την ελληνική σημαία.

Μάλιστα, αυτά τα στοιχεία λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη διάσταση, αν αναλογιστεί κανείς πως οι “Greeks” ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου και το 58% του ευρωπαϊκού στόλου σε επίπεδο χωρητικότητας.

Ανάμεσα στους “στυλοβάτες” του εθνικού νηολογίου είναι:

  • Ο Όμιλος Αγγελικούση (124 στα 141 πλοία)
  • Ο Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine (38 στα 74 πλοία)
  • Η Άννα Αγγελικούση με τις Alpha Bulkers/Gas και Pantheon Tankers (31 στα 64 πλοία)
  • Ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τις Marmaras/Delta Tankers (29 στα 61 πλοία)
  • Οι οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ με την Eletson Corp (26 στα 32 πλοία).
    Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η εν λόγω ναυτιλιακή έχει προβεί σε αρκετές πωλήσεις πλοίων το τελευταίο διάστημα και ως εκ τούτου τα στοιχεία δεν είναι απολύτως ακριβή.
  • Η οικογένεια Αγγελόπουλου με τις Arcadia/Aegean Bulk (17 στα 21 πλοία)
  • Η οικογένεια Μελισσανίδη με την Aegean Shipping (16 στα 30 πλοία).
  • Ο Όμιλος Τσάκου (16 στα 96 πλοία)
  • Η οικογένεια Βαρδινογιάννη με την Avin International (15 στα 34 πλοία)
  • Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου με τη Neda Maritime (14 στα 23 πλοία)
  • H οικογένεια Λαιμού με τη Nereus Shipping (12 στα 12 πλοία)
  • Ο Σπύρος Πολέμης με την Polembros Shipping (12 στα 25 πλοία)
  • Ο Όμιλος Γουλανδρή (9 στα 20 πλοία)
  • Η οικογένεια Κουμάνταρου με την Atlantic Bulk Carrier (9 στα 19 πλοία).